سید عبدالله حسینی

وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عبدالله حسینی

سید عبدالله حسینی

وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عبدالله حسینی

جبهه حسینی امروزه در فلسطین تجلی می‌کند

يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی اظهار داشت:جبهه حسینی امروزه در فلسطین تجلی می‌کند و کربلای امروز ما فلسطین است و تمام حسینی‌های زمان حول محور فلسطین در برابر یزیدیان زمان در حال نبرد هستند و این ادامه راه انقلاب اسلامی است.

سید عبدالله حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: «شیعیان در ادامه راه حضرت زینب (س) با برپایی عزای امام حسین (ع) و حضور در صحنه عظیم اربعین در جهت احیای ماجرای نورانی امام حسین (ع) قدم بر می‌دارند و هر تلاشی که از سوی شیعیان انجام می‌شود، منوط به اذن اهل بیت (ع) است؛ لذا حرکت عظیم زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین تداعی‌گر ادامه این انقلاب نور در جهت معرفت افزایی تمامی شیعیان نسبت به این انوار الهی به جهانیان است.»


وی با اشاره به فلسفه نهضت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: از آغاز تاریخ دو خبط سنگین در تاریخ وجود داشته است و این تقابل بین حق و باطل تا پایان تاریخ هم ادامه خواهد داشت. این تقابل در قرآن در آیه 17 سوره اسراء «یوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» به تصویر کشیده شده است. این روز که در توصیف روز قیامت مطرح شده، در واقع تقابل دو جبهه حق و باطل را در طول تاریخ مطرح می‌کند؛ یعنی یا نگاه‌ها سوی امام (ع) است و یا سوی ابلیس (لع) که این مهم را در ماجرای کربلای حسینی به زیبایی می‌بینیم.


حسینی با تأکید بر اینکه هر حرکتی در جوامع بشری ـ چه در زمان انبیاء (ع)، چه در زمان اهل بیت (ع) و چه در زمان حال ـ با تکیه بر حرکتی حسینی بوده است، ادامه داد: این تقابل در زمان ابراهیم در برابر نمرود، در زمان موسی (ع) در برابر فرعون، در زمان رسول‌الله در برابر ابوجهل ها و ابولهب ها، در زمان امیرالمومنین (ع) در برابر معاویه، در زمان امام حسین (ع) نیز یزید (لع) بود و در زمان حاضر نیز، میان امام خمینی و شاه بود و همیشه در طول تاریخ این تقابل وجود داشته و خواهد بود.


وی افزود: تمامی این تقابل‌ها یعنی تقابل حق علیه باطل نه شخصی در برابر شخصی دیگر. جبهه حسینی امروزه در فلسطین تجلی می‌کند و کربلای امروز ما فلسطین است و تمام حسینی‌های زمان حول محور فلسطین در برابر یزیدیان زمان در حال نبرد هستند و این ادامه راه انقلاب اسلامی است که خود ادامه راه حسین (ع) است.


فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این مطلب که امام حسین برای آمرزش گناهان امت جدشان و اصلاح آنان قیام کردند، اظهار داشت: شیعیان باید در معرفت افزایی نسبت به این نور آسمانی همت بیشتری کنند و به صرف جنبه حماسی و احساسی ماجرای کربلا بسنده نکنند؛ چراکه ماجرای کربلا فراتر از شنیده ها، خوانده‌ها و تصورات ماست و باید بکوشیم بهره کافی و وافی از این فضاهای ارزشی چون اربعین که خدا برای‌مان قرار داده است، نهایت بهره را در جهت بهره‌مندی از نور امام (ع) ببریم. امام حسین (ع) برنامه‌ای عظیم در جهت ظهور مولای‌مان حضرت مهدی (ع) دارند و چقدر زیباست که شیعیان نیز خودشان را برای یاری امام (ع) برای آینده پیش‌رو آماده کنند.


وی خاطرنشان کرد: مقوله حب امام حسین (ع) در عالم فراگیر است و صرف گروه یا عده‌ای خاص نیست و همه را به سوی خود می‌کشاند و سیاهی و سفیدی، ایرانی و آفریقایی و هر نژاد دیگری در این فضا مطرح نیست و همه به عنوان زائر حسین (ع) به شمار می‌روند.


حسینی افزود: خدا آنان را در این سرزمین نور قرار می‌دهد و خود زائران نیز با قرار گرفتن در این فضای نورانی به عنوان یکی از انوار شیعیان که برگرفته از انوار اهل بیت (ع) است، در عالم اثرگذار خواهند بود. لذا وقتی زائرانی از سراسر نقاط جهان در صحنه اربعین حضور پیدا می‌کنند، هراسی از خطرات احتمالی امنیتی ندارند و با شوق به سوی امام (ع) در حرکت هستند و این خاصیت حب امام حسین (ع) است.



منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم                    http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/08/928929
  • قدیر درخشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی